Hodnocení roku 2020 a očekávání v roce 2021

Kategorie: Časopis Facír
Autor: RNDr. Petr Kejklíček
Vytvořeno: 10 leden 2021

Z mého pohledu rok 2020 představuje nejen pro oblast školství malou katastrofu. Protože pracuji ve školství poměrně dlouho, tak jen pár postřehů z této oblasti.

Nepřítomnost žáků ve škole a náhrada klasické školní docházky distanční výukou je samozřejmě problém týkající se všech škol. Z mého pohledu i sebevětší snaha vyučujících přináší minimální výsledek, neboť student víceméně zůstává v anonymitě, neboť zpětná vazba, která je v tomto procesu velmi důležitá, není vůbec objektivní. Moc dobře vím, jakým způsobem probíhá vypracovávání domácích úkolů, psaní testů atd. Nebudu toto rozebírat, ale každý určitě ví, o čem mluvím. Velikou výhodu v této době spatřuji hlavně v tom, že nejen vyučující, ale i studenti se zdokonalují v oblasti výpočetní techniky. Navíc si myslím, že i studenti se zdokonalují v oblasti týmové spolupráce.
Na druhou stranu jsem rád, že pro naprostou většinu našich studentů je distanční výuka nudná věc a na presenční formu výuky probíhající ve škole se těší. Vůbec se jim nedivím. Vždyť přicházejí o celou řadu aktivit, které naši školu dělají školou s dobrou pověstí. Absence lyžařských kurzů, exkurzí, zahraničních zájezdů, návštěvy divadel, soutěží, kroužků a celé řady aktivit, které jsou pro naši školu tak typické, musí určitě scházet. Je to obrovská škoda, že o tyto aktivity přicházejí.
Bohužel nám nezbývá než doufat, že rok 2021 bude rokem veselejším, než rok 2020, a že studenti v naší milované škole zažijí nejen distanční výuku, ale i výše jmenované aktivity.

Redakci Facíru a jeho čtenářům, ale i všem studentům, kolegyním, kolegům a přátelům školy přeji pohodový rok 2021, RNDr. Petr Kejklíček

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.